0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Великий канон преподобного Андрея Критского – среда

Православные каноны

Песнь 1

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение; Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

От юности, Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже зову Ти, Спасе: поне на конец спаси мя.

Повержена мя, Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща; но прежде конца, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.

Богатство мое, Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.

В разбойники впадый аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне и исполнихся ран; но Сам ми представ, Христе Спасе, исцели.

Священник мя предвидев мимо иде, и левит видя в лютых нага презре; но из Марии возсиявый Иисусе, Ты представ ущедри мя.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Ты ми даждь светозарную благодать от Божественнаго свыше промышления, избежати страстей омрачения, и пети усердно твоего, Марие, жития красная исправления.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробна, даждь ми слезы умиления.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Богородице, надежде и предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2

Ирмос: Вонми, Небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Поползохся яко Давид блудно, и осквернихся; но омый и мене, Спасе, слезами.

Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления; Сам ми сия, Спасе, яко Бог, даруй.

Погубих первозданную доброту и благолепие мое, и ныне лежу наг и стыждуся.

Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи; но отверзи ми сию, кающемуся Тебе.

Внуши воздыхания души моея, и очию моею приими капли, Спасе, и спаси мя.

Человеколюбче, хотяй всем спастися, Ты воззови мя, и приими, яко Благ, кающагося.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.

Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог; внушай, душе моя, Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся яко неумытнаго, и яко Судии и Бога.

Кому уподобилася еси, многогрешная душе? Токмо первому Каину и Ламеху оному, каменовавшая тело злодействы и убившая ум безсловесными стремленьми.

Вся прежде закона претекши, о душе, Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя; но явилася еси убога праведных жизни.

Едина отверзла еси хляби гнева Бога Твоего, душе моя, и потопила еси всю, якоже землю плоть, и деяния и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Безначальная, несозданная Троице, нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси: Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави огненнаго мя осуждения.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Пречистая Владычице, Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Благословения Симова не наследовала еси, душе окаянная, ни пространное одержание, якоже Иафеф, имела еси на земли оставления.

От земли Харран, изыди от греха, душе моя, гряди в землю, точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова.

Авраама слышала еси, душе моя, древле оставльша землю отечества, и бывша пришельца; сего произволению подражай.

У дуба Мамврийскаго учредив патриарх Ангелы, наследствова по старости обетования ловитву.

Исаака, окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению.

Исмаила слышала еси, трезвися, душе моя, изгнана, яко рабынино отрождение; виждь, да не како подобно что постраждеши ласкосердствующи.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Содержим есмь бурею и треволнением согрешений; но сама мя, мати, ныне спаси и к пристанищу божественнаго покаяния возведи.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Рабское моление и ныне, преподобная, принесши ко Благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми божественныя входы.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Троице простая, несозданная, Безначальное естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся; но, яко врач, Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи, Спасе мой, паче снега чистейша.

Тело Твое и Кровь, Распинаемый, о всех положил еси, Слове: Тело убо, да мя обновиши; Кровь, да омыеши мя; дух же предал еси, да мя приведеши, Христе, Твоему Родителю.

Соделал еси спасение посреде земли, Щедре, да спасемся; волею на Древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси спасени покланяются Тебе.

Да будет ми купель Кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия; яко помазание и питие, Слове, животочная Твоя словеса.

Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи оставления и разума, во образ древняго и новаго, двоих вкупе Заветов, Спасе наш.

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся; аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное; вопию Ти песнь великую, в Вышних трегубо песнословимую.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева; Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Яко тяжкий нравом фараону горькому бых, Владыко, Ианни и Иамври душею и телом, и погружен умом, но помози ми.

Калом смесихся окаянный умом, омый мя, Владыко, банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив, яко снег.

Аще испытаю моя дела, Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй согреших, не неведением.

Пощади, пощади, Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны.

Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя, и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси, Спасе, прикосновением риз.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши; еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Читать еще:  Пожар в торговом центре. Что необходимо рассказать ребенку

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы присно побеждающи.

Преиди времене текущее естество, яко прежде ковчег, и земли оныя буди во одержании обетования, душе, Бог повелевает.

Яко спасл еси Петра, возопивша: спаси, предварив мя, Спасе, от зверя мя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя.

Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе; но от незаходимых глубин греха и отчаяния мя, предварив, избави.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Троица есмь проста, нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Господи, помилуй (3 раза).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Кондак, глас 6

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися; воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти и умноживши, душе, негодования, но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.

Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище, и сосуд срамлен страстей; но из глубины твоея воздохни и глаголи Богу грехи твоя.

Заключися тебе небо, душе, и глад Божий постиже тя, егда Илии Фесвитянина, якоже Ахаав, не покорися словесем иногда; но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу.

Попали Илиа иногда дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово; но бегай подражания двою, душе, и укрепляйся.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Троице простая, нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, небесная.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства Небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Правосуде Спасе, помилуй и избави мя огня и прещения, еже имам на суде праведно претерпети; ослаби ми прежде конца добродетелию и покаянием.

Яко разбойник вопию Ти: помяни мя; яко Петр плачу горце: ослаби ми, Спасе. Зову яко мытарь, слезю яко блудница: приими мое рыдание, якоже иногда Хананеино.

Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души, Едине Врачу, пластырь мне наложи, и елей и вино, дела покаяния, умиление со слезами.

Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов; касаюся края ризы, яко кровоточивая; плачу, яко Марфа и Мариа над Лазарем.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый; Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Яко от обращения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистину Тя почитаем.

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо Рождение обновляет естества; темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Недуги исцеляя, нищим благовествоваше Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со грешники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки.

Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей, хваляся, осуждашеся: ов убо, очисти мя; ова же, помилуй мя; сей же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя, и прочия безумныя глаголы.

Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся; и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения от Имущаго крепость оставляти грехи; юже, душе, потщися подражати.

Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы, древних согрешений рукописание раздирающаго ея.

Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша; убойся указания, да не будеши якоже оны, ихже содомляном Владыка уподобив, даже до ада осуди.

Да не горшая, о душе моя, явишися отчаянием, Хананеи веру слышавшая, еяже дщи словом Божиим исцелися: Сыне Давидов, спаси и мене, воззови из глубины сердца, якоже она Христу.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, Животворящему и Прсвещающему концы.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая; в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Припев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя; да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо Рождение обновляет естества; темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Канон прп. Андрея Критского в среду первой седмицы Великого Поста

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Запев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

От юности Христе заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже зову Ти Спасе, поне на конец спаси мя.

Повержена мя Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща, но прежде конца, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.

Богатство мое, Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.

В разбойники впадый аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне, и исполнихся ран, но Сам ми представ, Христе Спасе исцели.

Священник мя предвидев мимо иде, и левит видев в лютых, нага презре, но из Марии возсиявый Иисусе, Ты представ ущедри мя.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Ты ми даждь светозарную благодать. от Божественнаго свыше Промышления, избежати страстей омрачения, и пети усердно твоего Марие жития, красная исправления.

Троичен: Пресущная Троице, во Единице Покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

Богородичен: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Ирмос: Вонми небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

Поползохся яко Давид блудно, и осквернихся, но омый и мене Спасе, слезами.

Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления. Сам ми сия Спасе, яко Бог даруй.

Погубих первозданную доброту и благолепие мое, и ныне лежу наг и стыждуся.

Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи, но отверзи ми сию кающемуся Тебе.

Внуши воздыхания души моея, и очию моею приими капли Спасе, и спаси мя.

Человеколюбче хотяй всем спастися, Ты воззови мя, и приими яко благ кающагося.

Запев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пречистая Богородице Дево, едина всепетая, моли прилежно во еже спастися нам.

Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый, и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою, и крепостию Моею.

Видите видите, яко Аз есмь Бог, внушай душе моя, Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся яко неумытнаго, и яко Судии и Бога.

Кому уподобилася еси многогрешная душе? Токмо первому Каину, и Ламеху оному, каменовавшая тело злодействы, и убившая ум безсловесными стремленьми.

Вся прежде закона претекши, о душе, Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя, но явилася еси убога праведных жизни.

Едина отверзла еси хляби гнева Бога твоего душе моя, и потопила еси всю, якоже землю плоть, и деяния и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди.

Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади, и избави мя огненнаго осуждения.

Читать еще:  Как понять, что ваш ребенок переживает из-за пандемии

Богородичен: Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Благословения Симова не наследовала еси душе окаянная, ни пространное одержание, якоже Иафеф, имела еси на земли оставления.

От земли Харран, изыди от греха душе моя, гряди в землю точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова.

Авраама слышала еси душе моя, древле оставльша землю отечества, и бывша пришельца сего произволению подражай.

У дуба Мамврийскаго учредив патриарх Ангелы, наследствова по старости обетования ловитву.

Исаака, окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению.

Исмаила слышала еси, трезвися душе моя, изгнана яко рабынино отрождение, виждь; да не како подобно что постраждеши ласкосердствующи.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Содержимь есмь бурею и треволнением согрешений, но сама мя мати ныне спаси, и к пристанищу Божественнаго покаяния возведи.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Рабское моление и ныне преподобная принесши, ко благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми Божественныя входы.

Троичен: Троице Простая, Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющыяся державе Твоей.

Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся, но яко врач Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи Спасе мой паче снега чистейша.

Тело Твое и кровь Распинаемый о всех положил еси Слове: тело убо, да мя обновиши, кровь, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши Христе Твоему Родителю.

Соделал еси спасение посреде земли Щедре, да спасемся. Волею на древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси спасени покланяются Тебе.

Да будет ми купель, кровь из ребр Твоих, вкупе и питие источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся, и пия, яко помазание и питие Слове, животочная Твоя словеса.

Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи, оставления и разума, во образ Древняго и Новаго, двоих вкупе Заветов, Спасе наш.

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися, мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.

Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Яко тяжкий нравом, фараону горькому бых Владыко, Ианни и Иамври, душею и телом, и погружен умом, но помози ми.

Калу примесихся окаянный умом, омый мя Владыко банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив яко снег.

Аще испытаю моя дела Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй согреших, не неведением.

Пощади, пощади Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны.

Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя, и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси Спасе, прикосновением риз.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная.

Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Преиди времене текущее естество, яко прежде ковчег, и земли оныя буди во одержании обетования душе, Бог повелевает.

Яко спасл еси Петра, возопивша спаси, предварив мя Спасе от зверя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя.

Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе, но от незаходимых глубин греха, и отчаяния мя предварив избави.

Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти, и умноживши душе негодование, но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.

Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище, и сосуд срамлен страстей; но из глубины твоея воздохни, и глаголи Богу грехи твоя.

Заключися тебе небо душе, и глад Божий постиже тя, егда Илии Фесвитянина якоже Ахаав не покорися словесем иногда; но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу.

Попали Илиа иногда дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово, но бегай подражания двою душе, и укрепляйся.

Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе всех Бога.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Нераздельныя Троицы, породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Правосуде Спасе помилуй, и избави мя огня, и прещения, еже имам на суде праведно претерпети, ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием.

Яко разбойник вопию Ти: помяни мя, яко Петр плачу горце, ослаби ми Спасе, зову яко мытарь, слезю яко блудница, приими мое рыдание, якоже иногда хананеино.

Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души, Едине Врачу, пластырь мне наложи, и елей и вино, дела покаяния, умиление со слезами.

Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов; касаюся края ризы, яко кровоточивая; плачу, яко Марфа и Мариа над Лазарем.

Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице помилуй мя.

Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася, темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества; темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Недуги исцеляя, нищым благовествоваше, Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со грешники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки.

Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей, хваляся осуждашеся. Ов убо, очисти мя, ова же, помилуй мя, сей же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя, и прочыя безумныя глаголы.

Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся, и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения, от Имущаго крепость оставляти грехи, юже душе потщися подражати.

Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы древних согрешений рукописание раздирающаго ея.

Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша; убойся указания, да не будеши якоже оны, ихже содомляном Владыка уподобив, даже до ада осуди.

Да не горшая о душе моя, явишися отчаянием, хананеи веру слышавшая, еяже дщи словом Божиим исцелися; Сыне Давидов, спаси и мене, воззови из глубины сердца, якоже она Христу.

Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Читать еще:  Как я справилась с травлей в классе моего сына

Запев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся, о воспевающих тя, да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Канон Андрея Критского. Среда

Братья и сестры!

В нашем Храме сегодня в 18.00 — Великое повечерие с чтением канона св.прп.Андрея Критского!

Предлагаем вам к просмотру Великий покаянный канон Андрея Критского и текст. Читает Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл.

Видео может быть интересно всем, кто желает приобщиться к православному богослужению, и особенно тем, чьи возможности передвижения ограничены. Полнота богообщения, дарованная нам Творцом в Таинстве Святого Причащения на главном православном богослужении — Божественной Литургии, невозможна на расстоянии, но молитвенное участие в богослужении доступно всем.

Текст Великого канона. Среда в первую седмицу Великого Поста

Песнь 1

Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой, и прославлю Его, Бога отца моего, и превознесу Его, ибо Он торжественно прославился.

По помыслам моим я человек, попавшийся разбойникам; теперь я весь изранен ими, покрыт язвами, но Ты Сам, Христос Спаситель, приди и исцели меня.

Священник, заметив меня, прошел мимо, и левит, видя меня в беде обнаженного, презрел; но Ты, воссиявший от Марии Иисусе, прииди и умилосердись надо мною.

Песнь 2

От невоздержания, как Давид, я пал и осквернился, но омой и меня, Спаситель, слезами.

Не затвори предо мною теперь дверь Твою, Господи, Господи, но отвори ее для меня, кающегося Тебе.

Человеколюбец, желающий всем спасения, Ты призови меня и прими, как Благий, кающегося.

Видите, видите, что Я – Бог, в древности ниспославший манну и источивший воду из камня народу Моему в пустыне – одним Своим всемогуществом.

Исх. 16, 14; Исх. 17, 6

Кому уподобилась ты, многогрешная душа, как не первому Каину и тому Ламеху, жестоко окаменив тело злодеяниями и убив ум безрассудными стремлениями.

Имея в виду всех, живших до закона, о душа, не уподобилась ты Сифу, не подражала ни Еносу, ни Еноху через преселение духовное, ни Ною, но оказалась чуждой жизни праведников.

Ты одна, душа моя, открыла бездны гнева Бога своего и потопила, как землю, всю плоть, и дела, и жизнь, и осталась вне спасительного ковчега.

Песнь 3

Удались, душа моя, от земли Харран – от греха; иди в землю, источающую вечно живое нетление, которую наследовал Авраам.

Ты слышала, душа моя, как в древности Авраам оставил землю отеческую и сделался странником; подражай его решимости.

Угостив Ангелов под дубом Маврийским, патриарх на старости получил, как добычу, обещанное.

Зная, бедная душа моя, как Исаак принесен таинственно в новую жертву всесожжения Господу, подражай его решимости.

Ты слышала, душа моя, что Измаил был изгнан, как рожденный рабыней, бодрствуй, смотри, чтобы и тебе не потерпеть бы чего-либо подобного за сладострастие,.

Песнь 4

Посреди земли Ты устроил спасение, Милосердный, чтобы мы спаслись; Ты добровольно распялся на древе; Едем затворенный открылся; Тебе поклоняются небесные и земные и все спасенные Тобою народы.

Да будет мне омовением Кровь из ребр Твоих и вместе питием, источившая оставление грехов, чтобы мне и тем и другим очищаться, Слове, помазуясь и напояясь животворными Твоими словами, как мазью и питием.

Я лишен брачного чертога, лишен и брака, и вечери; светильник, как без елея, погас; чертог закрылся во время моего сна, вечеря окончена, а я, связанный по рукам и ногам, извержен вон.

Мф. 25, 1-13. Лк. 12, 35-37; Лк. 13, 24-27; Лк. 14, 7-24

Нераздельным по существу, неслиянным в Лицах богословски исповедую Тебя, Троичное Единое Божество, Соцарственное и Сопрестольное; возглашаю Тебе великую песнь, в небесных обителях троекратно воспеваемую.

Песнь 5

От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, исполнять Твою волю.

Пс. 62, 2; Пс. 118, 35

По упорству я стал как жестокий нравом фараон, Владыко, по душе и телу я – Ианний и Иамврий, и по уму погрязший, но помоги мне.

Исх. 7, 11. 2 Тим. 3, 8

Ради меня, будучи Богом, Ты принял мой образ, Спаситель, и, совершая чудеса, исцелял прокаженных, укреплял расслабленных, остановил кровотечение у кровоточивой прикосновением одежды.

Мф. 9, 20. Мк. 5, 25-27. Лк. 8, 43-44

Песнь 6

Восстань и побеждай плотские страсти, как Иисус Амалика, всегда побеждая и гаваонитян – обольстительные помыслы.

Исх. 17, 8. Нав. 8, 21

Душа, Бог повелевает: перейди, как некогда ковчег Иордан, текущее по своему существу время и сделайся обладательницею обещанной земли.

Подобно тому как Ты спас Петра, воззвавшего, поспеши, Спаситель, спасти и меня, избавь меня от чудовища, простерши Свою руку, и выведи из глубины греха.

Великий покаянный канон святого Андрея Критского

Главная » Статьи » Церковь » Богослужения » Великий покаянный канон святого Андрея Критского

Постоянные прихожане, конечно же, знают творение святого, которое читается только во время Великого поста. Полное умиленного плача о своих грехах, оно как нельзя лучше подходит для времени покаяния и поста. Каждый хоть раз слушал этот канон, но не все знают его историю.

Что такое Великий покаянный канон

Великий канон написал святитель Андрей Критский, живший в восьмом веке. Это было творение по вдохновению Святаго Духа, не предназначенное для общецерковного использования. Святой просто написал его для себя, изложил все свои чувства и мысли перед Богом в порыве глубокого раскаяния. Также как поэты не задумываются в момент творения великих произведений о том, что их будут читать перед публикой, хвалить автора, так и преподобный просто написал канон, не задумываясь о его будущем.

Так вышло, что канон стал известен другим людям, высоко оценен, немного исправлен. Затем решено было использовать творение как образец покаяния, потому что, читая эти строки, проникаешься чувствами и мыслями автора, начинаешь задумываться и каяться в грехах.

Поэтому решено было читать канон в церкви во время Великого поста. Творение, написанное более тысячи трехсот лет назад, остается близко верующим, актуально по смыслу и чувствам. Это означает, что, как и Псалтирь (написанный более двух тысяч лет назад), создан по внушению Святого Духа.

Начинается канон с плача, растерянности, вопроса о том, с чего же начать покаяние, ведь много грехов было сотворено. Автор вспоминает события Ветхого завета в тропарях, затем переходит к Новому Завету, сравнивая себя с праотцами, патриархами, святыми людьми, достигшими покаяния. Интересно, что святой считает себя самым худшим грешником, укоряя себя и каясь в грехах.

Великий покаянный канон находится в постной триоди. К нему примыкают два песнопения: «Блаженны» и стихиры на «Господи воззвах», имеющие строение акростиха. Весь канон разделяется на две части: разговор души о грехах и вопль к Богу о помиловании.

Немного истории

Впервые чтение Великого канона святого Андрея Критского в церкви зафиксировано в десятом веке. К тому времени творение было уже дополнено другими святыми. Первоначально оно не содержало ирмосов, их написал святой Иоанн Дамаскин. А тропари-обращения к преподобному Андрею Критскому и преподобной Марии Египетской написал святой Феодор Студит.

Интересно, что в каноне присутствует вторая песнь, обычно опускаемая в других канонах. Великим канон назван потому, что он – самый длинный из всех церковных канонов (двести пятьдесят тропарей). И еще потому, что в полноте изображает чувства кающегося человека, состарившегося и ожидающего пришествие смерти. Именно тогда, по рассказам многих, на пороге смерти человек прозревает и видит все свои согрешения, сокрытые от его духовного взора по причине суеты.

Существует предание, что впервые этот канон прочли монахи во время сильного землетрясения в Константинополе в 790 году. Опасаясь стихии, его стали читать и другие верующие. А потом постепенно канон вошел в общецерковную практику.

Употребление канона при Богослужениях

Великий канон святого Андрея Критского читается в церкви только во время Великого поста. В первый раз он звучит на первой седмице, каждый день читается он в течение четырех дней на повечерии.

Второй раз можно его услышать, уже целиком, на пятой седмице Великого поста, в среду вечером на службе, именуемой «Мариино стояние». Это богослужение (утреня), посвященное подвигам преподобной Марии Египетской. Чтение канона соединяется с чтением жития святой.

По уставу на каждый тропарь канона полагается по три земных поклона. Все присутствующие во время чтения держат зажженную свечу. Хотя этот обычай появился позже.

Служба «Мариино стояние» очень популярна у старообрядцев. Длится богослужение у них по семь часов, за время которого они кладут более тысячи земных поклонов, потому что у них принято тщательно соблюдать устав.

Понедельник (Великий покаянный канон)

Вторник (Великий покаянный канон)

Среда (Великий покаянный канон)

Четверг (Великий покаянный канон)

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector