0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Великий канон преподобного Андрея Критского – четверг

Великий канон Андрея Критского

Канон Великий преподобнаго Андрея Критскаго, читаемый в четверг первой седмицы Великаго поста.

Песнь 1

Ирмос: П омощник и Покровитель бысть мне во спасение; Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися (2).

Припев: П омилуй мя, Боже, помилуй мя.

А гнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Т ебе припадаю, Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Н е вниди со мною в суд, нося моя деяния, словеса изыскуя, и исправляя стремления; но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя, Всесильне.

П окаяния время, прихожду Ти, Создателю моему, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Б огатство мое, Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

П риклоншися Христовым Божественным законом, к сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину исправила еси.

Слава: П ресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробна, даждь ми слезы умиления.

И ныне: Б огородице, надежде и предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2

Ирмос: В идите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

М ужа убих, глаголет, в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше; ты же не трепещеши, о душе моя, окалявши плоть, и ум осквернивши.

С толп умудрила еси создати, о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми; аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

О дожди Господь от Господа огнь иногда, на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

У язвихся, уранихся, се стрелы вражия, уязвившия мою душу и тело; се струпы гноения, омрачения вопиют, раны самовольных моих страстей.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

П ростерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре, твое обращение всячески иский.

Слава: Б езначальная, несозданная Троице, нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси: Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави огненнаго мя осуждения.

И ныне: П речистая Владычице, Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

Песнь 3

Ирмос: У тверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

А гаре древле, душе, Египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением, и рождши новаго Исмаила, презорство.

И аковлю лествицу разумела еси, душе моя, являемую от земли к Небесем; почто не имела еси восхода тверда, благочестия?

С вященника Божия и царя уединена, Христово подобие в мире жития, в человецех подражай.

О братися, постени, душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

Н е буди столп сланый, душе, возвратившися вспять; образ да устрашит тя содомский, горе в Сигор спасайся.

М оления, Владыко, Тебе поющих не отвержи; но ущедри, Человеколюбче, и подаждь верою просящим оставление.

Слава: Т роице простая, несозданная, Безначальное естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

И ныне: О т Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.

Песнь 4

Ирмос: У слыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи (2).

В ремя живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Ц арским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богатства, славы, царства обнищав, лишися.

А ще праведен бяше он и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети; ты же грехолюбива сущи, окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

В ысокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем вотще и всуе, да не с фарисеем осудиши мя; паче же мытарево смирение подаждь ми, Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

С огреших, досадив сосуду плоти моея, вем, Щедре; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

С амоистукан бых, страстьми душу мою вредя, Щедре; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Н е послушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое, Законоположника; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

В еликих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси; но востекла еси помыслом лучшим к крайней деянми яве добродетели преславно, ангельское естество, Марие, удививши.

Слава: Н ераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное; вопию Ти песнь великую, в Вышних трегубо песнословимую.

И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева; Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

Песнь 5

Ирмос: О т нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою (2).

Н изу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

А ще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко Самаряныня, не ктому пияй жажду, жизни бо струи источаеши.

С илоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света Превечна.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Н есравненным желанием всебогатая, Древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания; сподоби убо и мене улучити вышния славы.

Слава: Т я, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне: И з Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

Ирмос: В озопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой (2).

А з есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму, но вжег светильник Предтечу Твоего, Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

В остани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы присно побеждающи.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Д а страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне, твоему рабу.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Б езстрастие небесное стяжала еси крайним на земли житием, мати; темже тебе поющим страстей избавитися молитвами твоими молися.

Слава: Т роица есмь проста, нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне: У троба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Господи, помилуй (3).

Слава: И ныне:

Кондак, глас 6

Д уше моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися; воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: С огрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже (2).

И счезоша дние мои, яко соние востающаго, темже яко Езекия слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота; но кий Исаия предстанет тебе, душе, аще не всех Бог?

П рипадаю Ти и приношу Тебе, якоже слезы, глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли; но ущедри, Владыко, творение Твое и воззови мя.

П огребох образ Твой, и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, света; но ущедрив воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

О братися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

В озопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго; но даждь ныне помощь от скорби и мне, рабу твоему.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Е гоже возлюбила еси, Егоже возжелала еси, Егоже ради плоть изнурила еси, преподобная, моли ныне Христа о рабех, яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающим Его.

Слава: Т роице простая, нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне: П оем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, небесная.

Песнь 8

Ирмос: Е гоже воинства Небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки (2).

С лезную, Спасе, сткляницу, яко миро истощавая на главу, зову Ти, якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу и оставление прошу прияти.

А ще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, Благоутробне Спасе, страхом кающася и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

П ощади, Спасе, Твое создание, и взыщи яко Пастырь погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Е гда, Судие, сядеши яко Благоутробен, и покажеши страшную славу Твою, Спасе, о каковый страх тогда, пещи горящей, всем боящимся нестерпимаго судища Твоего.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

С вета незаходимаго Мати тя просветивши, от омрачения страстей разреши; темже вшедши в духовную благодать, просвети, Марие, тя верно восхваляющия.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Ч удо ново видев, ужасашеся божественный в тебе воистину, мати, Зосима: ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Слава: Б езначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый; Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне: Я ко от обращения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистину Тя почитаем.

Песнь 9

Ирмос: Б езсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо Рождение обновляет естества; темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем (2).

У милосердися, спаси мя, Сыне Давидов, помилуй, беснующияся словом исцеливый, глас же благоутробный, яко разбойнику, мне рцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Читать еще:  Как вызвать матерного гномика: несколько действенных способов. Детские «вызывалки»: Зубная Фея, Пиковая Дама, гномики и прочие Как вызвать короля жвачек днем

Р азбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста; но, о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

Т варь содрогашеся распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе, Иисусе, пригвождена ко Кресту.

Д остойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, Едине Спасе.

С удие мой и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы судити миру всему, милостивным Твоим оком тогда видев мя пощади и ущедри мя, Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

У дивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины и человеков соборы, невещественно поживши, и естество прешедши, имже яко невещественныма ногама вшедши, Марие, Иордан прешла еси.

Припев: П реподобная мати Марие, моли Бога о нас.

У милостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих; да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

Припев: П реподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

А ндрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя; да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Слава: О тца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, Животворящему и Прсвещающему концы.

И ныне: Г рад Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая; в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Ирмос: Б езсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо Рождение обновляет естества; темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Канон прп. Андрея Критского в четверг первой седмицы Великого Поста

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Запев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Тебе припадаю Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Не вниди со мною в суд нося моя деяния, словеса изыскуя, и исправляя стремления; но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.

Покаяния время, прихожду Ти Создателю моему, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Приклоньшися Христовым Божественным законом, к Сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину исправила еси.

Троичен: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

Богородичен: Богородице, Надеждо и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою, и крепостию Моею.

Мужа убих, глаголет, в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше; ты же не трепещеши о душе моя, окалявши плоть, и ум осквернивши.

Столп умудрила еси создати о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

Одожди Господь от Господа огнь иногда, на беззаконие гневающее сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия уязвившыя мою душу и тело, се струпи, гноения, омрачения, вопиют раны самовольных моих страстей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Простерла еси руце Твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно, руку Божественную простре, твое обращение всячески иский.

Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади, и избави мя огненнаго осуждения.

Богородичен: Пречистая Владычице Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, милостиваго и Создателя, и Сына Твоего, умилостиви и мне молитвами Твоими.

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Агаре древле душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением, и рождши новаго Исмаила, презорство.

Иаковлю лествицу разумела еси душе моя, являемую от земли к небесем, почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Священника Божия, и Царя уединена, Христово подобие, в мире жития, в человецех подражай.

Обратися, постени душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

Не буди столп сланый душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский; горе в Сигор спасайся.

Моления Владыко, Тебе поющих не отвержи, но ущедри Человеколюбче, и подаждь верою просящым оставление.

Троичен: Троице Простая, Несозданная, Безначальное Естество в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющыяся державе Твоей.

Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето Богородительнице, неискусомужно родила еси; странное чудо, пребывши Дева доящи.

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный богатством кипя и стады; внезапу богатства, славы царства обнищав лишися.

Аще праведен бяше он, и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети, ты же грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем вотще и всуе; да не с фарисеем осудиши мя, паче же мытарево смирение подаждь ми Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем Щедре; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Не послушах гласа Твоего, преслушах писание Твое Законоположника; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим, к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество Марие, удививши.

Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное; вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева; Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин, творит бо елика хощет.

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Низу сничащую подражай о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Аще и кладязь еси глубокий Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко самаряныня, не ктому пияй жажду; жизни бо струи источаеши.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света Превечна.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Несравненным желанием всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания; сподоби убо и мене улучити вышния славы.

Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога, Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму; но вжег светильник Предтечу Твоего Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Да страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне твоему рабу.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безстрастие небесное стяжала еси, крайним на земли житием Мати, темже тебе поющым, страстей избавитися молитвами твоими, молися.

Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже яко Езекиа слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота; но кий Исаия предстанет тебе душе, аще не всех Бог.

Припадаю Ти, и приношу Тебе, якоже слезы глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли; но ущедри Владыко творение Твое, и воззови мя.

Погребох образ Твой, и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща; но ущедрив воздаждь ми якоже поет Давид, радование.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго; но даждь ныне помощь от скорби, и мне рабу твоему.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси преподобная, моли ныне Христа о рабех, яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающым Его.

Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица, но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, всех Бога.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко Неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Слезную Спасе сткляницу, яко миро истощавая на главу, зову Ти якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу, и оставление прошу прияти.

Аще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, благоутробне Спасе, страхом кающася, и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

Пощади Спасе Твое создание, и взыщи яко пастырь погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Егда Судие сядеши яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Спасе, о каковый страх тогда! Пещи горящей, всем боящымся нестерпимаго судища Твоего.

Читать еще:  Антон Родионов: Наш Меморандум о гомеопатии ничего не изменит

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Света незаходимаго Мати, тя просветивши, от омрачения страстей разреши; темже вшедши в духовную благодать, просвети Марие, тя верно восхваляющыя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Чудо ново видев, ужасашеся Божественный в тебе воистинну мати Зосима, ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества; темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Умилосердися спаси мя, Сыне Давидов помилуй, беснующыяся словом исцеливый, глас же благоутробный яко разбойнику мне рцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста, но о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

Тварь содрогашеся распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе Иисусе пригвождена ко кресту.

Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, Едине Спасе.

Судие мой, и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком, тогда видев мя, пощади и ущедри мя Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины, и человеков соборы, невещественно поживши, и естество прешедши; имже, яко невещественныма ногама вшедши Марие, Иордан прешла еси.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей окрест нападающих, да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

Запев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя, да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Православная Жизнь

Main menu

Кто есть кто в Каноне Андрея Критского? Четверг

Для человека, не очень хорошо знакомого со Священным Писанием, затруднительно понять, в чём мы каемся во время чтения Великого покаянного канона преподобного Андрея Критского. Упоминаются люди и события из Священной истории, о которых кто-то, может быть, слышит впервые в жизни. Кто все эти люди, что с ними происходило, и как это связано с нашей жизнью? Вот о ком мы слышим в четверг первой седмицы Великого поста.

Песнь 2

Мужа убих, глаголет, в язву мне и юношу в струп, Ламех, рыдая вопияше; ты же не трепещеши, о душе моя, окалявши плоть и ум осквернивши.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего, тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

Ламех — потомок Каина от одной из его сестёр. Известен тем, что взял себе две жены, а также совершил убийство вслед за своим предком — первым человеком-убийцей. (Быт. 4:17-24).

Каин — сын Адама и Евы. Когда Каин и его брат Авель принесли жертву Богу, Господь не принял жертвы Каина, потому что она была принесена не от чистого сердца. Но Каин не покаялся, а стал завидовать брату, жертва которого была угодна Богу и принята Им. Обманом Каин заманил Авеля в поле и убил его, став первым на земле убийцей (Быт. 4). Род Каина, изгнанный от остальных потомков Адама и Евы, впоследствии погиб в катастрофе, вошедшей в Священное Писание под названием всемирный потоп.

Одожди Господь от Господа огнь иногда на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Содомляны — жители Содома, одного из пяти городов в районе Мёртвого моря, которые около ХХ века до Р.Х. были разрушены Господом за греховную жизнь.

Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре, твое обращение всячески Иский.

Пётр — ученик Христов, один из 12 апостолов. Когда Господь пришёл к ученикам, бывшим в лодке, по воде, Пётр пошёл по воде навстречу Иисусу, но, испугавшись, начал тонуть. Господь простёр руку и спас Петра (Мф. 14:23-32).

Песнь 3

Агаре древле, душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением и рождши новаго Исмаила, презорство.

Агарь — рабыня Сарры, жены ветхозаветного патриарха Авраама. Закон того времени предусматривал, что если в роду не было наследника, старейшина рода мог войти к рабыне своей жены. Рождённый от неё ребёнок, после того как его клали на колени к жене патриарха, считался законным наследником. Если у супругов после всё же рождались свои дети, сын рабыни всё равно наследовал часть имущества патриарха. Этим законом воспользовался Авраам, жена которого Сарра была бесплодна. От Агари родился сын Исмаил. За непочтительность к Аврааму и Сарре и оскорбление сына их старости Исаака Исмаил вместе с Агарью был изгнан в пустыню, где стал родоначальником арабских племён (Быт. 16 и 21:1-21).

Иаковлю лествицу разумела еси, душе моя, являемую от земли к небесем: почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Иаков — ветхозаветный патриарх, внук праведного Авраама и сын Исаака. Он купил у своего брата Исава первородство и отцовское благословение, которые Исав ни во что не ставил и продал за чечевичную похлёбку. Но, подумав, что кроме благословения, Исав потерял и материальные блага, он задумал отомстить Иакову. Спасаясь бегством, Иаков остановился на ночлег в поле. Там во сне он увидел небесную лествицу, по которой восходили и нисходили ангелы (Быт. 28:10-22).

Священника Божия и царя уединена, Христово подобие в мире жития, в человецех подражай.

Речь идёт о Мелхиседеке («царе правды»), царе и священнике Бога Всевышнего из города Салима («город мира», предположительно, древнее название Иерусалима) около ХХ века до н.э., о котором упоминает книга Бытия (Быт. 14:14-20). Когда праведный Авраам возвращался после победы над одним из местных вождей Кедорлаомером, царь и священник Мелхиседек приветствовал Авраама и благословил его, поднеся хлеб и вино. В отличие от других ветхозаветных праведников, в книге Бытия не приводится родословия Мелхиседека, также не сказано, когда он родился.

В псалме 109 псалмопевец Давид называет Христа священником по чину Мелхиседека: «Клялся Господь и не раскается: Ты священник вовек по чину Мелхиседека» (Пс. 109:4).

Это сравнение поясняет апостол Павел в своём послании к Евреям: «Ибо Мелхиседек, царь Салима, священник Бога Всевышнего, тот, который встретил Авраама и благословил его, возвращающегося после поражения царей, которому и десятину отделил Авраам от всего, — во-первых, по знаменованию [имени] царь правды, а потом и царь Салима, то есть царь мира, без отца, без матери, без родословия, не имеющий ни начала дней, ни конца жизни, уподобляясь Сыну Божию, пребывает священником навсегда» (Евр. 7:1-3).

Не буди столп сланый, душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский, горе в Сигор спасайся.

Вспоминается история с женой Лота. Во время бегства семейства Лота из города Содома, на который Господь излил огонь и серу, жена Лота ослушалась просьбы Ангелов Божиих не оглядываться. Она оглянулась, чтобы из простого любопытства посмотреть на гибель тысяч людей, а возможно, и сожалея об оставленном полюбившемся ей развратном Содоме. И то, и другое свидетельствовало о её греховности. Жена Лота обратилась в соляной столп — возможно, по той причине, что всё остановившее своё движение в момент катастрофы мгновенно покрывалось солью и пеплом и застывало.

Сигор («малый») — город-государство, входивший в коалицию пяти городов вместе с Содомом, Гоморрой, Адмой и Севоимом. Был пощажён Господом, в него укрылся Лот.

Песнь 4

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богаства, славы царства, обнищав, лишися.

Аще праведен бяше он и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети; ты же, грехолюбива сущи, окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Речь идёт об Иове, ветхозаветном патриархе, который из-за действия диавола лишился своих детей, имения и подвергся неизлечимой болезни — проказе. Праведный Иов проявил твёрдую веру в Бога в испытаниях. Господь возвратил Иову здоровье и дал ему ещё детей. История праведного Иова, который Церковью называется многострадальным, описывается в одноимённой ветхозаветной книге.

Песнь 5

Аще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да, яко самаряныня, не ктому пияй, жажду жизни бо струи источаеши.

Самаряныня — жительница Самарии на севере Израиля, у которой Христос попросил воды, вопреки иудейскому обычаю не общаться с самарянами, исповедовавшими другую веру. Этим Он удивил женщину и побудил её на беседу с Ним. Господь открыл самарянке её тайные грехи и этим заставил в них покаяться. Благодаря проповеди самарянки множество жителей Самарии уверовали в Христа (Ин. 4:1-42). Согласно преданию, самарянка носила имя Фотиния. После вознесения Спасителя Фотиния продолжила проповедь о Нём среди язычников. Вместе со своими сыновьями и сёстрами приняла мученическую смерть в Риме во времена правления жестокого императора Нерона, в 66 году н.э. Память святой мученицы Фотинии самаряныни празднуется Церковью 2 апреля и в пятую Неделю по Пасхе.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя, умна Света превечна.

Силоам — водоём в Иерусалиме, который сохранился до наших дней. Согласно Евангелию от Иоанна, Господь, исцелив человека, слепого от рождения, посылает его омыть глаза в купели Силоам (Ин. 9). Памяти об этом событии, которое прообразует духовное исцеление человека от врождённого ослепления грехом, посвящена шестая Неделя по Пасхе.

Песнь 6

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Иисус Навин — предводитель израильтян на пути в землю обетованную во время исхода из Египта. После смерти пророка Моисея возглавил священную войну израильтян против нечестивых языческих племён, населявших Палестину.

Амалик, амаликитяне — народность, с древних времён занимавшая земли между Синайским полуостровом и юго-западной частью Палестины, до границ Египта и Аравии. Амаликитяне напали на израильтян во время их исхода из Египта. Между ними произошло сражение, в котором израильтянам помогла победить молитва пророка Моисея. Когда Моисей поднимал руки в молитве, евреи побеждали, а когда его руки (а вместе с ними и молитва) ослабевали, верх брали амаликитяне. Воздетые крестообразно руки Моисея являются прообразом побеждающего Креста Господня (Исх. 17:8-16). Последнее упоминание об амаликитянах в Ветхом Завете встречается во 2-й книге Царств (8 глава), где рассказывается, что земли и золото амаликитян завоевал царь Давид.

Гаваониты — жители палестинского языческого города Гаваона, который Господь повелел уничтожить израильтянам под предводительством Иисуса Навина за беззакония. Узнав об этом грозном повелении, хитрые гаваонитяне пришли в израильский стан под видом нищих странников из далёких земель и заставили израильтян поклясться Богом, что те их не тронут. Когда евреи узнали, что на самом деле эти люди — жители Гаваона, то уже не могли причинить им вреда, так как дали клятву. Израильтяне оставили гаваонитян в стане в качестве слуг — заставили их носить воду и колоть дрова.

Песнь 7

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже, яко Езекиа, слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота. Но кий Исаия предстанет тебе, душе, аще не всех Бог?

Езекия («Бог укрепил») — иудейский царь (752-698 гг. до н.э.), Церковью почитается в чине праведных. Был ярым противником идолопоклонства. По молитве царя Езекии Ангел Божий поразил ассирийских воинов, пришедших, чтобы осадить Иерусалим. (4 Цар. 18:13-37 — 19). К смертельно больному Езекии Господь послал Своего пророка Исаию, чтобы предупредить царя о приближающейся кончине. Но царь Езекия, не желая умирать, так горячо и слёзно молился, что Господь продлил его земную жизнь ещё на 15 лет. В подтверждение того, что царь не умрёт, но выздоровеет, пророк Исаия явил ему знамение — тень от солнца на ступенях царского дворца передвинулась на десять ступеней назад (4 Цар. 20:1-11).

Читать еще:  Александр Архангельский: В школе нет места крайностям

Исаия («Бог спасёт») — пророк Иудейского царства (765-695 гг. до н.э.) во время правления благочестивого царя Езекии, автор пророческой книги, которую называют ветхозаветным Евангелием.

Книга пророка Исаии содержит пророчества о рождении Христа от Девы (Ис. 7:14) в Галилее (Ис. 9) от рода царя Давида (Ис. 11 — об Отрасли, которая произойдет из корня Иесея и Давида, и о дарах Духа на Нём), а также о страданиях Христовых — о возвышении горы Господней — Голгофы, к которой соберутся все народы (Ис. 2, 1-4), о значении Христовых страданий. 42-я, 49, 50, 52-53 и 61 главы книги пророка Исаии настолько точно свидетельствуют о Христе, Его Распятии, Воскресении и грядущем Втором Пришествии, что их называют пятым Страстным Евангелием. Предсказал Исаия и приход Предтечи Господня Иоанна — «гласа вопиющего в пустыне» (Ис. 40, 3).

Согласно церковному преданию, пророк Исаия окончил свою жизнь мученически — был казнён за свою проповедь в годы правления преемника Езекии — нечестивого царя Манассии.

Погребох образ Твой и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща. Но ущедрив, воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу, вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Якоже поет Давид — приводятся слова 50 псалма царя и псалмопевца Давида, который он написал как покаянную молитву после своего грехопадения, когда он послал воина Урию на верную смерть, чтобы отнять его жену Вирсавию: «Возврати мне радость спасения Твоего и Духом владычественным утверди меня» (Пс. 50:14), «Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих изгладь беззакония мои» (Пс. 50:3). Этот псалом читается ежедневно за богослужением и в домашних утренних молитвах как образец покаянной молитвы.

Песнь 8

Чудо ново видев, ужасашеся божественный в тебе воистинну, мати, Зосима: ангела бо зряше во плоти и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Зосима — преподобный, палестинский отшельник, который стал свидетелем чудесного перехода реки Иордан как по суху преподобной Марией Египетской и преподал ей христианское напутствие.

Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Еммануил («с нами Бог») — иносказательное имя Сына Божия, которое встречается у пророка Исаии: «Итак Сам Господь даст вам знамение: се, Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему: Еммануил» (Ис. 7:14).

Великий покаянный канон преподобного Андрея Критского. Чтение в четверг первой седмицы Великого поста

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой, и прославлю Его, Бога отца моего, и превознесу Его, ибо Он торжественно прославился.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Агнец Божий, взявший грехи всех, сними с меня тяжкое бремя греховное и, как Милосердный, даруй мне слезы умиления.

Песнь 2

Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

Видите, видите, что Я – Бог, в древности ниспославший манну и источивший воду из камня народу Моему в пустыне – одним Своим всемогуществом.

Исх. 16, 14; Исх. 17, 6

Мужа убил я, сказал Ламех, в язву себе, и юношу – в рану себе, взывал он, рыдая; ты же, душа моя, не трепещешь, осквернив тело и помрачив ум.

Столп умудрила еси создати, о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя и низвергл на землю ухищрения твоя.

Ты умудрилась, душа, устроить столп и воздвигнуть твердыню своими вожделениями, но Творец обуздал замыслы твои и поверг на землю твои построения.

Одожди Господь от Господа огнь иногда на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Господь некогда пролил дождем огонь от Господа, попалив неистовое беззаконие содомлян; ты же, душа, разожгла огонь геенский, в котором должна будешь гореть.

Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре, твое обращение всячески Иский.

Утопая в бездне зла, ты простерла, Мария, руки свои к Милосердному Богу, и Он, всячески ища твоего обращения, человеколюбиво подал тебе, как Петру, Божественную руку.

Песнь 3

Агаре древле, душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением и рождши новаго Исмаила, презорство.

Древней Агари египтянке уподобилась ты, душа, порабощенная своим произволом и родив нового Измаила – дерзость.

Иаковлю лествицу разумела еси, душе моя, являемую от земли к небесем: почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Ты знаешь, душа моя, о лестнице с земли до небес, показанной Иакову; почему же ты не избрала безопасного восхода – благочестия?

Священника Божия и царя уединена, Христово подобие в мире жития, в человецех подражай.

Подражай священнику Божию и царю одинокому Мелхиседеку, образу жизни Христа среди людей в мире.

Быт. 14, 18. Евр. 7, 1-3

Не буди столп сланый, душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский, горе в Сигор спасайся.

Не сделайся соляным столпом, душа, обратившись назад, да устрашит тебя пример содомлян; спасайся на гору в Сигор.

Быт. 19, 19-23; Быт. 19, 26

Песнь 4

Время живота моего мало и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Время жизни моей кратко и исполнено огорчений и пороков, но прими меня в покаянии и призови к познанию истины, чтобы не сделаться мне добычею и пищею врага, Спаситель, умилосердись надо мною.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богаства, славы царства, обнищав, лишися.

Человек, облеченный царским достоинством, венцом и багряницею, много имевший и праведный, изобиловавший богатством и стадами, внезапно обнищав, лишился богатства, славы и царства.

Нераздельное существом, неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

Нераздельным по существу, неслиянным в Лицах богословски исповедую Тебя, Троичное Единое Божество, Соцарственное и Сопрестольное; возглашаю Тебе великую песнь, в небесных обителях троекратно воспеваемую.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, исполнять Твою волю.

Пс. 62, 2; Пс. 118, 35

Низу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Подражай, душа, скорченной жене, приди, припади к ногам Иисуса, чтобы Он исправил тебя и ты могла ходить прямо по стезям Господним.

Аще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да, яко самаряныня, не ктому пияй, жажду жизни бо струи источаеши.

Если Ты – и глубокий колодец, Владыко, то источи мне струи из пречистых ребр Своих, чтобы я, как самарянка, испив, уже не жаждал, ибо Ты источаешь потоки жизни.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя, умна Света превечна.

Силоамом да будут мне слезы мои, Владыко Господи, чтобы и мне омыть очи сердца и умственно созерцать Тебя, Предвечный Свет.

Песнь 6

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Восстань и низложи плотские страсти, как Иисус Амалика, всегда побеждая и гаваонитян – обольстительные помыслы.

Исх. 17, 8. Нав. 8, 21

Кондак, глас 6:

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Мы согрешили, жили беззаконно, неправо поступали пред Тобою, не сохранили, не исполнили, что Ты заповедал нам; но не оставь нас до конца, Боже отцов.

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже, яко Езекиа, слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота. Но кий Исаия предстанет тебе, душе, аще не всех Бог?

Дни мои прошли как сновидение пробуждающегося; поэтому, подобно Езекии, я плачу на ложе моем, чтобы продлились годы жизни моей; но какой Исаия посетит тебя, душа, если не Бог всех?

4 Цар. 20, 3. Ис. 38, 2-6

Погребох образ Твой и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща. Но ущедрив, воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

Затмил я образ Твой и нарушил заповедь Твою; вся красота помрачилась во мне, и светильник погас от страстей; но умилосердись, Спаситель, и возврати мне, как поет Давид, веселие.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу, вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Обратись, покайся, открой сокровенное, скажи Богу Всеведущему: Спаситель, Ты Один знаешь мои тайны, но Сам помилуй меня, как поет Давид, по Твоей милости.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго. Но даждь ныне помощь от скорби и мне, рабу твоему.

Воззвавши к Пречистой Богоматери, ты обуздала неистовство страстей, прежде жестоко свирепствовавших, и посрамила врага-обольстителя; даруй же ныне помощь в скорби и мне, рабу твоему.

Песнь 8

Слезную, Спасе, сткляницу яко миро истощавая на главу, зову Ти, якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу и оставление прошу прияти.

Изливая сосуд слез, как миро на голову, Спаситель, взываю к Тебе, как ищущая милости блудница, приношу моление и прошу о получении мне прощения.

Мф. 26, 6-7. Мк. 14, 3. Лк. 7, 37-38

Пощади, Спасе, Твое создание и взыщи, яко Пастырь, погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Пощади, Спаситель, создание Свое и, как Пастырь, отыщи потерянного, возврати заблудшего, отними у волка и сделай меня агнцем на пастбище Твоих овец.

Егда Судие сядеши, яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою, Спасе, о каковый страх тогда пещи горящей, всем боящимся нестерпимаго судища Твоего.

Когда Ты, Милосердный, воссядешь, как Судия и откроешь грозное величие Свое, Спаситель, о, какой ужас тогда: печь будет гореть, и все трепетать пред неумолимым судом Твоим.

Мф. 25, 31, Мф. 25, 41, Мф. 25, 47

Песнь 9

Умилосердись, спаси и помилуй меня, Сын Давидов, словом исцелявший беснующихся, и скажи, как разбойнику, милостивые слова: истинно говорю тебе, со Мною будешь в раю, когда приду Я в славе Моей.

Тварь содрогалась, видя Тебя распинаемым, горы и камни от ужаса распадались и колебалась земля, преисподняя пустела, и свет среди дня помрачался, взирая на Тебя, Иисус, плотию ко кресту пригвожденного.

Мф. 27, 51-52. Мк. 15, 38. Лк. 23, 45

Великий покаянный канон преподобного Андрея Критского. Чтение в четверг первой седмицы Великого поста

Связанные записи

Слово о Кресте

Мария Египетская

Акафист Страстем Христовым

Священнослужители г. Балаково совершают церковные Таинства в храмах и на дому

ПРАВЯЩИЙ АРХИЕРЕЙ

настоятель храма

СТРОИМ ХРАМ ВМЕСТЕ

Пожертвование на строительство храма

Мы обращаемся ко всем неравнодушным балаковцам, ко всем православным христианам. Давайте все вместе примем участие в строительстве храма во имя святых бессребреников Космы и Домиана в Балакове. Наш храм стоится в районе, где в основном проживают пожилые люди, конечно же, они жертвуют свои копеечки на храм, но этого недостаточно для завершения строительства. Ваша посильная помощь реально принесет пользу, такое благое дело угодно Богу.

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector